@ jonavoszinios.lt

Seniai kirba klausimas: ar mes tikrai tausojame gamtą, ar tik imituojame ekologiją?

Vaikai pradinėje mokykloje mokomi tausoti išteklius, sumažinti vartojimą žaislų ir kitokių nereikalingų daiktų. Rūbus panešiotus perleisti kitiems, o šiukšles rūšiuoti ir perdirbti. Bet kažkodėl su mūsų šiuolaikinėmis idėjomis ir platesniu požiūriu į gyvenimą velkasi sovietų palikimas – aplankalai.

Pirkite aplankus pratyboms, pirkite aplankus knygoms, pirkite aplankus sąsiuviniams. Juk jie visi plastikiniai. Suplyšta po pirmų dviejų mėnesių. Neužtenka vieno komplekto, nes dažniausiai yra nestandartinio dydžio pratybų, kurioms iš komplekto aplankai netinka. Tad dažniausiai vienai klasei perkami du-trys komplektai aplankų. 

O kur viso to prasmė? Sutinku, sovietų laikais to reikėjo, knygas naudojome po dvidešimt metų, sąsiuvinį irgi pildėme nuo iki ir dar tarp eilučių, nes deficitinė prekė.  Bet dabar – prirašei sąsiuvinį ir po mėnesio į šiukšlyną, imi kitą. Kam dar su sąsiuviniu mestis calofano gabalą? Sakot, panaudoti kitam sąsiuviniui?  

Bet atrodo tada mokinio sąsiuvinis kaip šiukšlė – apvilktas apiplyšusia gumele… Žodžiu, atsikratykime palikimo, kuris neturi absoliučiai jokios prasmės. Taip pat įdomu būtų paklausti už sienos gyvenančių tautiečių – ar kurioje nors šalyje, kurioje nors mokykloje taikomi tokie su ekologija prasilenkiantys reikalavimai?

lrytas.lt