@ jonavoszinios.lt

Jonavos gatvėse, kurios dėl avaringumo yra įvardintos kaip „juodosios dėmės“, yra nesaugios pėsčiųjų perėjos ir sankryžos, todėl eismo saugumo klausimai turi būti sprendžiami, teigiama jau paruoštame Jonavos miesto darnaus judumo plane. Plano rengėjai akcentuoja, kad daugiau dėmesio šioms problemoms ateityje turi skirti ir Saugaus eismo komisija, užuot nagrinėjusi pavienių jonaviečių skundus ir problemas.

Iš viso Jonavos mieste nustatytos 4 juodosios dėmės – visos jos sankryžose, kur yra įrengtos pėsčiųjų perėjos, taip pat nustatyti keli avaringi ruožai. Išanalizavus 2012–2015 m. Jonavos miesto įskaitinius eismo įvykius, buvo nustatyta, kad per šį laikotarpį Jonavos mieste buvo užregistruoti 96 eismo įvykiai, kurių metu žuvo 3 žmonės ir 101 buvo sužeistas. Daugiau nei pusė avarijų įvyko sankryžose.

2012–2015 metais 49 kartus buvo užvažiuota ant pėsčiųjų (12 iš jų - juodosiose dėmėse), 21 susidūrimas (3 juodosiose dėmėse), 12 susidūrimų su dviračiu (1 juodojoje dėmėje) ir 5 kiti eismo įvykiai (1 juodojoje dėmėje).

Pagal avarijų skaičių „juodosios dėmės“ yra Žeimių g. ir Vasario 16-osios g. sankryžoje, J. Ralio g.–Kauno g.–Vytauto skg., J. Basanavičiaus g. ir Prezidento g. sankryžoje, J. Basanavičiaus g. ir Kęstučio g. sankryžoje.

Darnaus judumo plane siūloma Žeimių g. ir Vasario 16-osios g. sankryžoje pirmiausia abiejose pėsčiųjų perėjose įrengti perėjos ženklus geltoname fone, iškilias saugumo saleles bei trūkstamą kryptinį apšvietimą, o tolimesnėje perspektyvoje sankryžą rekonstruoti į žiedinę.

J. Ralio g.–Kauno g.–Vytauto skg. sankryžoje, J. Ralio gatvėje esančioje pėsčiųjų perėjoje įrengti perėjos ženklus geltoname fone ir iškilią saugumo salelę, ties pėsčiųjų perėja uždaryti išplatinimą, skirtą priekyje esančiam autobusų sustojimui, Kauno gatvėje esančioje perėjoje įrengti kryptinį apšvietimą. Tolimesnėje perspektyvoje šioje sankryžoje siūloma įrengti šviesoforą.

Dar viena problematiška sankryža - J. Basanavičiaus g. ir Prezidento g., kur piko metu per valandą  pravažiuoja daugiau nei tūkstantis automobilių. Šioje vietoje – ir didelis pėsčiųjų srautas, o matomumą mažina ir abejose gatvės pusėse statomi automobiliai. Siūloma siaurinti važiuojamąją dalį, kitaip reguliuoti eismą.

J. Basanavičiaus g. ir Kęstučio g. sankryžoje esančioje pėsčiųjų perėjoje siūloma įrengti iškilias saugumo saleles bei padidinto sukibimo raudonas dangos ženklinimą. Tolimesnėje perspektyvoje sankryžoje kartu su pėsčiųjų perėja įrengti šviesoforinį eismo reguliavimą.

Plano rengėjai įvardino ir avaringus ruožus - Kalnų g. sankryžoje su Žeimių g., Sodų gatvėje sankryžoje su Kauno gatve ir žiedinė sankryža už tilto.

Darnaus judumo plane taip pat įvertintas ir Saugaus eismo komisijos darbas.

„Jonavos rajono Saugaus eismo komisija, kaip ir dauguma kitų Saugaus eismo komisijų, didžiausią darbo resursų dalį skiria reagavimui į gyventojų skundus, prašymus ir pasiūlymus. Šios komisijos posėdžių dažnumą ir darbotvarkes taip pat lemia iš gyventojų gauti raštai. Toks Saugaus eismo komisijos darbo organizavimo principas lemia, kad ji iš esmės sprendžia ne eismo saugos, o komunalinio ūkio klausimus“, - teigia plano rengėjai.

Saugaus eismo komisijai rekomenduojama posėdžius rengti periodiškai, nepriklausomai nuo gyventojų raštų kiekį, o komisijos uždaviniais laikyti eismo įvykių analizę ir prognozę, pavojingų miesto vietų identifikavimą ir prevencinių priemonių nustatymą, eismo saugos procedūrų, tokių kaip juodosios dėmės ir kt. planavimą ir priežiūrą, visuomenės ir vaikų švietimo priemonių planavimą ir vykdymą ir panašias priemones, tuo tarpu gyventojų skundus palikti nagrinėti atsakingiems savivaldybės skyriams, išskyrus tuos atvejus kai tai yra visam miestui reikšmingi klausimai.

Darnaus judumo planas visuomenei bus pristatomas vasario 8 dieną.