@ jonavoszinios.lt

Lietuva kritikuojama dėl negerėjančios ugdymo kokybės ir neefektyvaus švietimo finansavimo.  Išpūsta infrastruktūra lemia tai, kad švietimui skiriamų lėšų didesnė dalis skiriama pastatams išlaikyti.

Atlyginimams išleidžiame santykinai taip pat daugiau nei ES vidurkis, todėl lieka mažiau lėšų ugdymo kokybei. Tai rodo ir negerėjantys Lietuvos mokinių pasiekimai.

Mokinių pasiekimai mažesnėse kaimo mokyklose yra žemesni nei miesto, o tai tik dar labiau didina atskirtį. Mokslininkų, tyrinėjančių švietimo ateitį, nuomone, žemų pasiekimų mokiniai yra potenciali našta visuomenei, dauguma iš jų nesugebės gyventi ir dirbti savarankiškai, juos reikės išlaikyti.

LR Valstybės kontrolė atliko audito procedūras 21-oje savivaldybėje ir 116-oje mokyklų.

2014-2016 metais Lietuvoje sumažėjo mokyklų skaičius, mokyklų plotų išlaikymo išlaidos sumažėjo tik Kauno ir Šiaulių m. savivaldybėse.

Jonavos rajone, nepriklausomai nuo to, ar mokyklų mažėjo, ar liko tiek pat, šios išlaidos padidėjo iki beveik 15 proc.

Kasmet mažėjant mokinių skaičiui ir siekiant išlaikyti mažas mokyklas, jų bendras plotas vienam vaikui didėja. Jonavos r. kaime esančios mokyklos vienam vaikui 2014–2016 m. m. teko 45,2–53,6 kv. m, o Jonavos m. esančios mokyklos vienam vaikui 2014–2016 m. m. teko 8,2–9,3 kv. m, t. y., skiriasi 5,75 karto.

Nuo 2016-01-01  Jonavos, Alytaus, Raseinių, Šalčininkų ir Telšių r. savivaldybėse bandoma kita švietimo finansavimo metodika – klasės krepšelis. 

Jonavos r. savivaldybėje 23 (iš 32) įstaigos 2016 m. gavo 1,4 proc. (125 tūkst. Eur) didesnį finansavimą klasės krepšeliui, nei būtų gavusios pagal mokinio krepšelio metodiką.

Parengta pagal LR Valstybės kontrolės audito išvadas